Zdrowa dieta wymaga od nas pilnowania nie tylko liczby posiłków, jak i tego, co pojawia się każdego dnia na talerzu. Pod uwagę należy wziąć także napoje, który wypijamy każdego dnia. Mało kto jest w stanie wyobrazić sobie dzień bez ulubionej, porannej kawy. Do tego dochodzą napoje słodzone, jak i alkohol, który towarzyszy podczas wspólnych imprez i nie tylko. O ile każdy z tych napojów w umiarkowanej ilości nie jest dla nas szkodliwy, o tyle im mniej go w codziennym jadłospisie, tym lepiej dla organizmu. Najgorsze są napoje słodzone oraz alkoholowe drinki, które dostarczają mnóstwa pustych kalorii, ze względu na wysoką zawartość cukrów. Kawa sama w sobie może nieść ze sobą nawet pożyteczne działanie, o ile nie jest za każdym razem sowicie osłodzona, doprawiona bitą śmietaną czy tłustymi śmietankami. Zamiast kawy dla pobudzenia warto postawić na przykład na zieloną lub czerwoną herbatę. A do tego obowiązkowo woda mineralna, której każdego dnia winniśmy spożywać około 3 litrów. Najlepiej niegazowanej, ale i dla smakoszy dobrą alternatywą będzie mineralna woda lekko gazowana bądź gazowana. Unikajmy jednak wód smakowych, ponieważ dostarczają zbędnie cukru i sztucznych aromatów, a ich smak nie jest aż tak tego warty.